شارژرهای خانگی

حضور متفاوت شارژرهای خانگی در نمایشگاه CES

شرکت‌هایی که اقدام به تولید شارژرهای خانگی خودروهای برقی می‌کنند، سالهاست که ابتکارات خود را در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال لاس‌وگاس «CES» به نمایش می‌گذارند. اما امسال ریسک‌ها و فرصت‌ها برای این شرکت‌ها کمی بیشتر بوده است.

با وجود اضافه شدن ده‌ها مدل خودرو سواری برقی و افزایش تنوع در ناوگان تجاری برقی؛ انتظار می‌رود تنها ظرف چند سال آینده اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد، خودروهای الکتریکی در حال ورود به جریان اصلی بازار خودرو هستند. این بازار بزرگتر با ارزش‌های جدیدی همراه است: مصرف‌کنندگان جریان اصلی بازار انتظار دارند زمان شارژ مشابه زمانی باشد که سوخت‌گیری سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود. این مصرف کنندگان به طراحی تجربه کاربری خوب این نوع از سوخت‌ها عادت کرده‌اند و احتمالاً هرگز مجبور نبوده‌اند به ساعات اوج و خارج از پیک شبکه برق فکر کنند.

اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های تولیدکننده شارژرهای خانگی و استارت‌آپ‌های کوچک‌تری که در نمایشگاه CES امسال حضور یافتند؛ از این تغییر و تحول آگاه بودند و محصولاتی را معرفی کردند که سریع‌تر، انترنت‌محورتر، آسان‌تر در شیوه استفاده ارائه شده و در کل برای کار با شبکه برق معمولی ساخته شده بودند. نکته اول درباره آنها این بود که این شرکت‌ها مشتاق رسیدن به این پایگاه مشتریان بزرگ‌ هستند؛ بنابراین محصولاتی را معرفی کردند که تقریباً برای همه سبک‌های مصرف برق قابل استفاده باشند، از شارژ ناوگان تجاری گرفته تا شارژهای خانگی، از فناوری خودرو تا شبکه‌های اینترنت اشیاء و حتی کسب درآمد از فضای تبلیغاتی روی شارژرها!

با توجه به اینکه انتظار می‌رود ارزش جهانی بازار شارژرهای خانگی از ۳ میلیارد و ۲۳۹ هزار دلار در سال 2020 به نزدیک 11 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش پیدا کند، این صنعت هنوز فضای زیادی برای شرکت‌های جدید دارد و تا پیش از اینکه با چند غول علاقه‌مند به این صنعت ادغام شوند، بسیاری از آن‌ها CES را با نمایش‌هایی جذاب یا اخبار مهم خود اختصاص داندند. شرکت‌های کوچک‌تری که فناوری جدیدی را در CES به نمایش گذاشتند با راه‌حل‌های منحصربه‌فرد خود همچون امکانات اتصال به اینترنت و افزایش سرعت شارژ برجسته شدند.

شارژرهای خانگی شرکت بلینک

شارژرهای خانگی شرکت بلینک

کمپانی بلینک «Blink» امسال با چهار محصول جدید، شامل شارژرهای خانگی دیواری سریع DC و سه شارژر سطح 2  که یکی از آنها برای کاربری‌های تجاری مخصوص ناوگان تجاری و چند واحدی است و دیگری برای مصارف خانگی و آخرین آنها برای یکپارچه‌سازی نمایشگرهای تبلیغاتی طراحی شده است. همه شارژرها با اتصال به نصل چهارم شبکه ارتباطی  « LTE» و Wi-Fi و همچنین قابلیت‌های هوشمندی ارائه می‌شوند که مواردی مانند یکپارچه‌سازی مدیریت ناوگان، فناوری اشتراک‌بار برق و مدیریت مصرف انرژی را ممکن می‌سازد.

شارژرهای خانگی شرکت های مختلف

شارژرهای خانگی شرکت ای-لیفت

شرکت E-Lift به نمایشگاه CES آمده بود تا ایستگاه شارژرهای خانگی جدیدی به نام GS Pop-Up قابل شخصی‌سازی را معرفی کند؛ این شرکت هلندی امیدوار است به زودی در آمریکای شمالی خدمات خود را عرضه کند. این ایستگاه کوچک دارای حداکثر چهار شاخه برای شارژ همزمان است و می‌توان آن را به حسگرهایی مجهز کرد که به سیستم مدیریت انرژی پایدار و هوشمند E-Lift (SENSE) متصل می‌شوند.

بستر SENSE  سیستم مدیریت یکپارچه‌ای را برای حمل‌ونقل و نیازهای انرژی محور کاربران عرضه می‌کند. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: «مشتریان ما می‌توانند برای نظارت و مدیریت داده‌های خودروها و مصرف انرژی آنها از راه دور اطلاعات را جمع‌آوری کند. موردی که منجر به یک تحول در مصرف انرژی به شکل مقرون به صرفه می‌شود؛ این روند برای دولت‌ها و شرکت‌هایی که به دنبال تغییر شکل فرهنگ مصرف در آینده با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر هستند، فواید فراوانی دارد است».

شارژرهای خانگی شرکت جویث‌بار

شارژرهای خانگی شرکت جویث‌بار

شرکت JuiceBar، یکی از شرکت‌های ایالت کنتیکت است که عمده تمرکز خود را ساخت آمریکا بودن محصول خود بیان می‌کند آنها در نمایشگاه امسال اولین شارژرهای خانگی خود را به نام چیتا «Cheetah» رونمایی کرد که به درستی نام خود را انتخاب کرده و دلیل آن به خاطر کم بودن زمان شارژ بوده است.

این شرکت اعلام کرده که برای هر شارژر قدیمی که با یکی از شارژرهای خانگی جدیدش تعویض شود، یک هزار دلار تخفیف درنظر می‌گیرد. یوزپلنگ‌های این شرکت در سال جاری میلادی به فروش خواهند رسید. به این ترتیب جویث‌بار صدها شارژر  را از انواع تجاری، عمومی و خصوصی در سراسر ایالات متحده و کانادا نصب و راه‌اندازی خواهد کرد. یعنی دقیقا همان بازارهایی که شاهد عرضه شارژرهای خانگی جدیدی خواهند بود.

چیتاهای جویث‌باردر پیکربندی‌های 16، 32، 40 و 48 آمپر و ولتاژهای ورودی 120، 208 و 240 در دسترس خواهد بود. در مقایسه با محصولات بلینک، این شارژرهای خانگی سریع‌تر به سطح 2 در بازار تبدیل نمی‌شوند، اما این روند برای جویث‌بار نیز چندان دور نخواهد بود. نزدیک است. همچنین این یوزپلنگ‌ها دارای بلوتوث، اترنت، Wi-Fi و اتصال ابری است که به هوشمندسازی شارژرهای خانگی کمک می‌کند. کابل شارژر چیتا بلندی 25 فوتی (۷۶۲ سانتی‌متر) با جمع کننده برقی اختیاری است.

برای آسودگی خاطر هنگام شارژ در خانه، چیتا به رله‌های ایمنی دوگانه مجهز شده که به رله دوم اجازه می‌دهد در صورت بسته‌شدن و قطع شدن رله اول مدار را باز کرده یا به طور کامل قطع کند. براساس ادعای جویث‌بار فعالیت شارژرهای خانگی آنها توسط پروژه‌های کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و الگوهای پایدارسازی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تایید شده است.

این شرکت در حال مذاکره برای درنظر گرفتن تخفیف کاهش انتشار کربن برای سال اول فعالیت خود است. پس از این اتفاق خریداران می توانند با اشتراکی به مبلغ کمتر از 1 دلار در هفته به خرید برق مصرفی خود ادامه دهند. چیتا در اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ برای مصرف‌کنندگان عمومی در دسترس خواهد بود. آنها در ابتدا از طریق اشخاص ثالث مانند فروشندگان خودرو، سازندگان خانه و شرکت‌های تامین کننده آب و برق در ایالات متحده و کانادا فروخته می‌شوند و پس از آن فروش مستقیم آنها برقرار خواهد شد.

شارژرهای خانگی شرکت وال‌باکس

شارژرهای خانگی شرکت وال‌باکس

وال باکس نسل دوم از سری محصولات Quasar را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد که آخرین نسل شارژرهای خانگی دوطرفه به حساب می‌آید. این محصول نه تنها به صاحبان وسایل نقلیه برقی اجازه می‌دهد تا خودرویشان را برای تامین برق خانه یا شبکه محلی شارژ و تخلیه کنند، بلکه به مالکان اجازه می‌دهد خانه خود را از شبکه جدا کرده و از خودرو برقیشان به عنوان برق پشتیبان در هنگام قطعی برق استفاده کنند، حتی اگر این قطعی ناشی از خاموشی برنامه‌ریزی نشده یا بلایای طبیعی باشد. این شرکت مدعی است که Quasar 2 می‌تواند انرژی لازم برای هر خانه را به مدت بیش از سه روز در هنگام قطعی برق تامین کند.

شارژرهای خانگی شرکت میردات

شارژرهای خانگی شرکت میردات

خودروهای برقی تنها خودروهایی نیستند که تحت عنوان پاک وارد بازار می شوند. وسایل نقلیه میکروموبایل نیز پتانسیل تبدیل شدن به وسیله حمل‌ونقل محبوبی را دارند. به همین دلیل است که میردات «Meredot» اولین شارژر بی‌سیم تجاری خود را برای اسکوترهای الکترونیکی، موتورسیکلت‌های برقی و سایر وسایل نقلیه مانند روبات‌های تحویل غذا و ویلچرها رونمایی کرده است. شارژرهای خانگی آنها شکل یک پد فیزیکی را دارد که می‌تواند روی سطح یا زیر زمین قرار گیرد و وسایل نقلیه مجهز به گیرنده را هنگامی که بالای آن پارک می کنند شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات