نسل جدید لیفتراک تویوتا

باتری هیدروژنی برای لیفتراک تویوتا

بخش متریال و حمل شعبه انگلستان بزرگترین خودروساز دنیا اقدام به معرفی نسخه تمام برقی از لیفتراک تویوتا کرده که در سری کانتربلید قرار می‌گیرد؛ محصولاتی که برای حرکت آنها امکان استفاده از باتری‌های لیتیوم یون،‌ هیدروژنی و سرب-اسید وجود دارد. این محصول برای استفاده در هر دو محیط داخل و خارج کارگاهی مناسب‌سازی شده است.

مدل ترایگو ۸۰ از انواع ۸۰ ولتی سری کانتربلید به حساب می‌آید که برای اولین‌بار امکان استفاده از سه نوع مختلف باتری با فناوری‌های مختلف برای آن فراهم شده است. البته مشتریانی که باتری لیتیومی را انتخاب می‌کنند گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهند داشت می‌توانند دو نوع بسته باتری هوشمند را براساس راهکارهای باتری لیتیوم یونی با چگالی بالای تویوتا انتخاب کنند. این انعطاف‌پذیری کاربران را قادر می‌سازد تا ترکیب باتری لیتیوم یون و نوع شارژر را که برای هرکاربرد خاصی مناسب است ارائه کنند.
در اکثر سایت‌های تولیدی مدل Traigo80 با باتری یون لیتیوم به طور مداوم طی چندین شیفت بدون تعویض باتری فعالیت می‌کند؛ این موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه باتری‌های اضافی و تجهیزات تعویض باتری می‌شود. به عنوان مثال Traigo80 جدید مجهز به باتری‌های سایز کوچک لیتیوم یونی می‌تواند یک شیفت کامل 8 ساعته فعالیت داشته باشد. البته با درنظر گرفتن دو وقفه برای شارژ 15 دقیقه‌ای در طول دوره‌های اصلی کار و 45 دقیقه شارژ طی استراحت غذای اواسط شیفت. علاوه بر این، لیفتراک‌های Traigo80 با باتری‌های لیتیوم یونی و هیدروژنی نیازشان به تعمیر و نگهداری تقریبا به صفر نزدیک می‌شود.

نسل جدید لیفتراک تویوتا

بهره‌وری بالاتر در نسل جدید لیفتراک تویوتا با باتری سرب-اسید

از سوی دیگر برای کاربرانی که باتری‌های سرب-اسید را انتخاب می‌کنند لیفتراک تویوتا به عنوان محصولی جدید امکان تعویض سریع بسته‌های باتری را فراهم می‌کند. بنابراین می‌توان با تهیه کردن چند بسته باتری هنگام فعالیت لیفتراک هم می‌توان اقدام به شارژ و افزایش زمان فعالیت این نسخه از ترایگو ۸۰ اقدام کرد. البته استفاده از موتور و تجهیزات جدید باعث می‌شود که نسخه‌های سرب-اسیدی نسبت به مدل‌های قبلی تا ۱۵ درصد انرژی کمتری مصرف کنند؛ این موضوع حتی در سخت‌ترین شرایط و افزایش حساسیت مواد حمل شدنی نیز برقرار است.

نسل جدید لیفتراک تویوتا

نسخه هیدروژی از لیفتراک تویوتا برای مصارف خاص

علاوه بر باتری‌های لیتیوم یونی و سرب اسید، تویوتا ترایگو80 با سلول‌های سوختی هیدروژنی نیز عرضه شده است. برای کاربرانی که از تامین هیدروژن در محل کار خود بهره‌مند هستند، سلول‌های سوختی را می‌توان تنها در چند دقیقه سوخت‌گیری هیدروژنی کرد و امکان کارکرد بدون آلایندگی را برای این لیفتراک تویوتا فراهم کرد.
مشتریان Traigo80 علاوه بر انتخاب منبع تغذیه لیفتراک تویوتا مورد نظر می‌توانند بین طراحی شاسی جمع و جور برای کاربردهایی که فضای محدودی در اختیار است، یا شاسی بلندتر با باتری که ظرفیت بیشتری دارند برای محیط‌های عملیاتی که لیفتراک‌ها برای مدت زمان طولانی و متداومی استفاده می‌شوند، استفاده کنند. علاوه بر این دو مدل دیگر نیز با شاسی مناسب برای جابجایی بارهای حجیم طولانی‌تر با مرکز ثقل 600 میلی‌متری معرفی شده است.
Traigo80 در ظرفیت‌های 2 تا 3.5 تن با ارتفاع بالابر تا 6.5 متر موجود است، این لیفتراک تویوتا همچون نسل‌های گذشته خود برای کار در سخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده و دارای موتورهای محافظت‌شده‌ای با فناوری سطح بالا است که بهترین عملکرد و دوام را در همه شرایط آب و هوایی ارائه می‌کنند.

نسل جدید لیفتراک تویوتا

کابین جدید لیفتراک تویوتا

برای عملکرد بهتر در فضای باز، کابین کاملاً بسته‌ای برای اطمینان از راحتی بهینه اپراتور و در نتیجه بهره‌وری بالاتر در دسترس گذاشته است.
محفظه اپراتور جدید لیفتراک تویوتا Traigo80 به صورت ارگونومیک طراحی شده و دارای دسته کنترل به روز شده‌ای است که قابلیت تنظیم در موقعیت‌های مختلف و فضای ذخیره‌سازی زیادی است. یک صفحه نمایش لمسی رنگی به صورت آپشن اختیاری اطلاعات کلیدی مانند ارتفاع بالابر، وزن بار و موقعیت دکل را ارائه می‌دهد، در حالی که یک صفحه نمایش چند منظوره با کنترل‌های تماما فیزیکی نیز موجود است.
طیف جدیدی از کنترل‌های لیفتراک تویوتا از جمله اهرم‌های کوچک، یک جوی استیک چند منظوره با اهرم‌های چند منظوره؛ به اپراتورها اجازه می‌دهد تا سیستمی را انتخاب کنند که به بهترین سبک مناسب سبک رانندگی آنها باشد، در حالی که محفظه راننده کاملاً شناور لیفتراک تویوتا Traigo80 صدا و ارتعاشات را به شدت کاهش می‌دهد، راحتی و آسایش کاملی برای شخص کنترل کننده فراهم می‌کند.
برای کارایی بیشتر و ایجاد نهایت سطح ایمنی برای اپراتور لیفتراک تویوتا ترایگو80 به عملکردهای کمکی، مانند سیستم پایداری فعال معروف و اثبات شده اختصاصی تویوتا به نام (SAS) مجهز شده است. تویوتا SAS که برنده چندین جایزه فناوری و تکنیکی شده با نظارت مداوم بر وزن بار، ارتفاع بالابر و سرعت لیفتراک در حین کار پایداری این محصول را حفظ می‌کند.
یکپارچه‌سازی سیستم‌های تله‌ماتیک در لیفتراک تویوتا از سال ۲۰۱۸ به عنوان یک استاندارد بوده و تعدادی از ویژگی‌های لیفتراک هوشمند و اینترنت محور جدید که به مشتریان اجازه می‌دهد ایمنی عملیاتی، بهره‌وری و کارایی تجهیزات حمل‌و‌نقل و مواد خود را نظارت و بهبود بخشند، با مدل‌های جدید Traigo80 در سطح و جزئیات بالاتری این اطلاعات را دریافت خواهند کرد.
این عملکرد شامل آپشن کاملاً جدید بررسی قبل از بهره‌برداری و توانایی تشخیص اینکه چه زمانی لیفتراک بدون بار رانده می‌شود عرضه شده است. این سیستم همچنین وضعیت باتری لیتیوم یون یا سرب اسید را کنترل و پایش می‌کند که نه تنها ایمنی را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد.
سام گری، مدیر آموزش فروش و توسعه محصول از بخش متریال و حمل شعبه انگلستان تویوتا اظهار داشت: «عرضه سری جدید کانتربالانس با مدل Traigo80 به منظور ارائه خدمات به شرکت‌هایی است که فشرده‌ترین عملیات‌های داخلی یا خارجی را اجرا می‌کنند یا فعالیت کاربری آنها مستلزم انتخاب لیفتراک‌هایی است که بالاترین عملکرد را در سخت‌ترین محیط‌ها ارائه دهند. لیفتراک تویوتا ترایگو ۸۰ می‌تواند روند انتقال را به فناوری لیفتراک برقی بدون آلایندگی را بدون هیچ گونه مصالحه‌ای در قابلیت اطمینان یا دوام این محصول به اجرا بگذارد.

بخش متریال و حمل تویوتا به دنبال اجرای الگوهای توسعه پایدار در جریان کسب‌وکار خود و مشتریانش است و محصولات جدید لیفتراک تویوتا که از انواع برقی هستند نقش مهمی در کاهش تاثیر به محیط‌زیست تمام شرکت‌هایی می‌گذارد که وابستگی زیادی به استفاده از لیفتراک در کسب‌وکار خود دارند؛‌ از شرکت‌هایی که صرفا از یک دستگاه لیفتراک استفاده می‌کنند، تا مجموعه‌هایی که بزرگترین ناوگان عملیاتی لیفتراک‌ها را برای حمل محصولات خود در خطوط تولید مختلف و حتی بنادر احتیاج دارند».

تویوتا برای ارائه اطلاعات کلی و جزئیات فنی لیفتراک تویوتا ترایگو ۸۰ صفحه اختصاصی در بخش متریال و حمل خود در این لینک درنظر گرفته است.

نسل جدید لیفتراک تویوتا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات