سازنده برتر اتوبوس‌های برقی

معرفی ۱۰ سازنده برتر اتوبوس‌های برقی در دنیا

از آنجایی که در خارج از مرزها درحال مشاهده پیشرفتی با سرعت بسیار بالا در ساخت اتوبوس‌های برقی هستیم، نباید انتظار داشته باشیم که اتوبوس‌سازان برخلاف مسیر برقی‌سازی عمل کنند. در واقع فناوری برقی‌سازی بین اتوبوس‌سازان با روند متفاوتی انجام شده و از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کند. از آنجایی که اتوبوس‌ها بخش عمده‌ای از حمل‌و‌نقل را تشکیل می‌دهند؛ اتوبوس‌های برقی عمدتاً به عنوان وسایل حمل و نقل برای سفرهای طولانی مدت استفاده می‌شوند و تغییر اتوبوس های درون‌سوز به برقی می‌تواند گام بزرگی از سوی دولت‌ها برای حرکت به سمت آینده‌ای پایدار و سبز باشد.

سازنده برتر اتوبوس‌های برقی

پیشرفت برقی‌ها با معرفی چندین مدل برقی به اوج موفقیت دست یافته است. خودروهای برقی، اسکوترهای برقی و اکنون اتوبوس‌های برقی همگی در بازار معرفی شده‌اند. اگرچه قبلاً از اتوبوس‌های برقی در خطوط محدودی در دنیا استفاده می‌شد، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده که باعث افزایش حضور آنها در بازار شده است.

 

آشوک لیلند

آشوک لیلاند یک خودروساز چندملیتی و یکی از مشهورترین تولیدکنندگان اتوبوس برقی در دنیا است. این شرکت در سال 1948 با نام اشوک موتورز شروع به کار کرد و بعداً در سال 1955 به آشوک لیلاند تغییر نام داد. آنها اتومبیل، وسایل نقلیه تجاری و پیشرانه تولید می‌کنند. اما در سال 2016، آشوک لیلاند اولین اتوبوس برقی خود را معرفی کرد. آشوک لیلاند ادعا کرد که یکی از ده کسب و کار تولید تجاری برتر در جهان در سال 2019 است.

 

JBM موتورز

کمپانی JBM موتورز را می‌توان به عنوان یکی از جلوداران صنعت تولد اتوبوس‌ها آن هم از انواع برق دانست که در کشورهای مختلفی فعالیت خود را آغاز کرده؛ اما به طور مشخص در بازارهای آسیای میانه و جنوب شرقی مورد توجه است. اتوبوس‌های JBM با تکنولوژی‌های پیشرویی ساخته شده‌اند که ویژگی‌های ایمنی راحت، با کیفیت و درجه یک را درکنار هم ارائه می‌کنند. آنها همچنین فناوری سوخت را با کاربرد و عملکرد عالی ترکیب و ارائه می‌کنند تا آلودگی زیست‌محیطی را کاهش دهند و فناوری موثر سبز را به ارمغان آورند.

 

تاتا موتورز

تاتا موتورز با سرمایه بازار 35 میلیارد دلار و خط تولیدی شامل خودرو، شاسی بلند، اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه دفاعی جزو بزرگترین خودروساز جهان است. البته که این برند این یکی از مشهورترین و پیشروترین تولیدکنندگان اتوبوس برقی در هند است. اما در مقایسه با سایر محصولات برقی این خودروساز انتظار داریم که فناوری‌های سطح بالایی در اتوبوس‌های این کارخانه استفاده شود، اما در برخی از موارد تولید اقتصادی اولویت بیشتری نسبت به توانایی‌های فنی و پیمایشی این اتوبوس‌ها پیدا کرده و تولیدکننده ترجیح داده از باتری‌های با ظرفیت پایین‌تر اسفاده کند. البته این روند به احتمال زیاد در نسل بعدی اتوبوس‌های برقی تاتا برطرف خواهد شد.

سازنده برتر اتوبوس‌های برقی

اولکترا گرینتک

در بین شرکت‌هایی که به جای تولید اتوبوس‌برقی اقدام به برقی‌سازی اتوبوس‌های عادی را تبدیل به انواع برقی می‌کردند، الکترا جزو پیشروها به حساب می‌آید. این شرکت همچنین به توسعه زیرساخت های انتقال و توزیع برق دنیا نیز کمک کرده است. Olectra همچنین به توسعه اختراعات جدید برای حفاظت از محیط زیست و آغاز عصر فناوری سبز کمک کرده است. Olectra تاکنون تعداد زیادی اتوبوس برقی تولید کرده است. اتوبوس برقی سری K این شرکت یکی از محبوب‌ترین اتوبوس‌های این شرکت است و مشتریان زیادی در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

 

دکان اتو

اولین شرکت خودروسازی مستقر در تلانگانا اندونزی شرکتی به این نام است که اتوبوس‌های برقی، کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه تجاری را در این کشور تولید کرده و حالا به سمت برقی‌سازی حرکت کرده است. این شرکت تحت ریاست رئیس هیئت مدیره‌اش به نام آقای پارساد به فعالیت‌های تجاری مختلفی مشغول است، کارخانه آنها در حومه حیدرآباد پاکستان واقع شده است. این کارخانه که در زمینی به مساحت 20 هکتار احداث شده، به طور کامل قادر به تولید 3000 دستگاه در سال با رعایت کلیه موارد ایمنی و استانداردهای آلایندگی است. ناوگان اصلی از اتوبوس‌های برقی این شرکت را مدل اسکای پارک تشکیل می‌دهد که ظرفیت حضور ۳۶ مسافر در طول ۱۲ متر و ظرفیت گنجایش ۱۶ تن را دارد.

 

سولاریس

کمپانی اتوبوس و مسافربرسازی سولاریس را می‌توان یکی از معدود شرکت‌هایی دانست که ضمن فعالیت در حوزه تولید اتوبوس‌های شهری در ساخت اتوبوس‌های بین‌شهری یا Coachها نیز فعالیت دارد و البته پروژه‌های برای ساخت کوچ‌های برقی نیز دارد.  آنها با 25 سال تجربه و ارائه نوآوری‌های اختصاصی، بیش از 20000 وسیله نقلیه برقی تولید کرده‌اند. این شرکت استانداردهای جدیدی را به صورت پویا با در نظر گرفتن آینده تنظیم کرده است. آنها بارها به دلیل کیفیت و نوآوری‌های خود جوایزی دریافت کرده‌اند. پیشرفته‌ترین مدل آنها سولاریس اوبینو ۱۵ ال‌ای است که ظرفیت ۶۵ نفر مسافر و باتری‌هایی با ظرفیت ۴۷۰ کیلووات‌ساعت را دارد.

 

اتوبوس‌های برقی بی‌وای‌دی

شعار «ساختن رویاهای شما» همیشه مدنظر این کمپانی چینی بوده است که حجم بسیار زیادی از باتری‌های لیتیومی را در دنیا تامین می‌کند. جالب اینجاست که نمونه‌ای از اتوبوس‌های برقی این شرکت در ایران نیز به نمایش گذاشته شده بود، اما هنوز برنامه دقیقی برای عرضه این محصول در شبکه حمل‌ونقل عمومی ایران ارائه نشده است. البته در بسیاری از فناوری‌های BYD سعی کرده با اولکترا برای طراحی سیستم‌های برقی و پیشرانه برقی همکاری کند. بی‌وای‌دی K9 محصول مسافربر این شرکت است که ظرفیت ۳۲ نفر مسافر را با حداکثر سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دارد.

اتوبوس‌‌های برقی

ایچر موتور

برای تولید محصولات اسکای‌لاین دو شرکت وجود دارد که Eicher Motor را می‌توان شرکت ثانویه ساخت این مدل از اتوبوس‌های برقی دانست. البته خود Eicher Motors جزو شرکت‌های شاخص گروه Eicher و بازیگری پیشرو در صنعت خودرو هند است. آنها وسایل نقلیه تجاری، وسایل نقلیه الکترونیکی و خودرو تولید می‌کنند. رویال انفیلد یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای دو چرخ آنهاست. آنها حتی اتوبوس برقی خود را با نام “Skyline Pro” در هند معرفی کرده و اعلام کرد‌ه‌اند که سری اسکای‌لاین آنها قرار است به برخی از بازارهای صادارتی راه پیدا کند. با توجه به ظرفیت تا ۶۰ نفره این اتوبوس انتظار داریم در صورت صادرات نیز موفق عمل کند.

 

ژونگ تونگ

دومین اتوبوس‌ساز برقی این لیست شرکتی از استان شاندونگ (شهر لیائوچنگ) است. تاریخ شروع به فعالیت این کمپانی به سال ۱۹۵۸ میلادی برمی‌گردد. این کمپانی بیشتر سعی می‌کند در حوزه تولید اتوبوس‌های لوکس فعالیت کند و محصول برقی این کارخانه نیز مستثنا از این روند نشده و باوجود نامگذاری سنتی و پیچیده این محصول اما درصورت برخورد با آن حتما نظرتان را جلب خواهد کرد. ژونگ تونگ برای تولید این محصول با دکان اتو همکاری کردند و درحال حاضر به دلیل امکاناتی که ارائه می‌کنند دارند، اتوبوس برقی آنها جزو بهترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات