خلق باتری هسته‌ای با توان ۲۸ هزار ساله!

یک استارت‌آپ آمریکایی موفق به تولید باتری‌هایی در ابعاد نانو شده است که از ایزوتوپ‌ فعالیت‌های رادیواکتیو موجود در راکتورهای هسته‌ای ساخته شده است.
• استارت‌اپ کالیفرنیایی NDB از زباله‌های هسته‌ای، باتری ساخته که می‌تواند تا ۲۸ هزار سال عمر کند!
• هسته رادیواکتیو این باتری با استفاده از چند لایه الماس‌های ساختگی حفاظت می‌شود که یکی از سخت‌ترین مواد موجود در جهان در برابر شکستگی یا ضربه است.
• انرژی از طریق تکنیک پراکندگی غیرالاستیک (فرآیندی برای تولید برق) در بین لایه‌های الماس نگهداری می‌شود.
• امکان استفاده از این باتری برای توان بخشیدن در ابعاد و مصارف گوناگون وجود دارد؛ از هواپیما برقی گرفته تا راکت‌ها، خودروهای برقی و حتی تلفن‌های همراه هوشمند!
• نیما گل‌شریفی بنیانگذار استارت‌آپ NDB گفت: « به عنوان یک فرد از جامعه ما به شدت نگران شرایط زندگی در کره زمین هستیم و تمرکز خود را روی کاهش تغییرات آب‌وهوایی برای نسل‌های اینده گذاشته‌ایم.

با باتری‌های NDB، ما به موفقیت بزرگ دست پیدا کردیم که می‌توان از آن به عنوان فناوری پیشگام ساخت باتری یاد کرد و هیچ آلایندگی تولید نمی‌کند و عمر آن هزاران سال خواهد بود و برای تامین توان دستگاه‌ها فقط به هوای طبیعی نیاز دارد.»

این استارت‌آپ اعلام کرده مراحل توسعه نخستین نمونه تجاری از این باتری در دست انجام است و تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات