روش صحیح زنده کردن باتری خودروهای خوابیده

کم کم شرایط قرنطینه در حال کمتر شدن است و به زودی در سراسر دنیا خودروهایی که چندین ماه در پارکینگ قرار داشتند، باید پیشرانه خود را روشن کرده و فعالیت مجدد خود را آغاز کنند. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان درمورد شارژ مجدد باتری‌هایی که چندین ماه از آنها استفاده نشده یا به اصطلاح خوابیده‌اند، هشدار می‌دهند. میلیون‌ها خودرو در سطح دنیا وجود دارد که هفته‌های متمادی هیچ حرکتی نکرده‌اند و باور کارشناسان بر این است که به زودی رکورد قابل توجهی از مالکین خودروهایی که در روشن کردن خودرویشان مشکل دارند، ثبت خواهد شد. در حقیقت کارشناسان تخمین زده‌اند که از هر ۲۰ راننده، یک نفر با مشکل روشن نشدن خودرو پس از مدت‌ها مواجه خواهد شد. بنابراین از راننده‌ها درخواست شده که به تحقیق درمورد انواع شارژرهای خانگی باتری بپردازند و به این نکته توجه داشته باشند که شارژ نامناسب با نوع باتری‌ آنها خطرات سنگینی از جمله آسیب و از کارافتادگی باتری و یا حتی انفجار دارد. پیش از شارژ مجدد باتری‌ها باید این قطعه را به نحوه صحیحی (اول قطب منفی) را از خودرو جدا کنید. مراقب محتوای اسید سمی باتری و وزن زیاد این قطعه باشید. حال اگر شرایط تهیه شارژرهای خانگی را هم نداشتید، در صورت مواجه با مشکل روشن نشدن موتور بهتر است مکانیک خود را به محل پارک خودرو بیاورید و حتما این نکته را یادآور شوید که تجهیزات شارژ باتری را هم با خود به همراه بیاورد. ، اما اگر به خاطر رعایت فاصله‌های اجتماعی تعمیرگاه محل شما بسته شده، تنها راه‌حل باتری به باتری کردن با خودروهای روشن شده است. در صورتی که این عملیات را هم برای اولین بار است که انجام می‌دهید، با رعایت نکات ذیل مشکل کمتری خواهید داشت.
۱- دو خودرو را در کنار هم به نحوی پارک کنید روبه‌روی هم باشند، سپس موتور خودرو دارای باتری سالم را خاموش کرده و کاپوت هر دو خودرو را بالا دهید.
۲- کابل قرمز را به سر مثبت باتری خوابیده متصل کنید.
۳- انتهای کابل قرمز را به سر مثبت باتری خودرو سالم وصل کنید.
۴- حالا نوبت به کابل مشکی رنگ و قطب منفی می‌رسد، در ابتدا از باتری خوابیده آغاز کنید.
۵- سر دیگر کابل مشکی را به قطب منفی باتری سالم وصل کنید.
۶- موتور خودرو سالم را روشن کرده و کمی صبر کنید.
۷- حال نوبت به خودرو خوابیده می‌رسد که پس از چند دقیقه توان کافی برای استارت موتور را پیدا کرده است.
۸- حالا در حین روشن بودن هر دو خودرو می‌توانید کابل‌ها را جدا کنید، البته توجه داشته باشید که این عملیات را هم به ترتیب از کابل قرمز متصل به سر مثبت باتری‌ها آغاز کنید.
۹-کاپوت هر دو خودرو را بسته و با خودرو خوابیده ۴۵ دقیقه رانندگی کنید و توجه داشته باشید که در حین رانندگی دور موتور بیشتر از ۱۰۰۰ دور دقیقه باشد تا باتری خودرو کاملا شارژ شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات